torsdag 26 augusti 2010

Valspråk

För ett mänskligare Sverige.

Modernisera Sverige.

Sverige, möjligheternas land.

Mer tid för barnen.

Jag kan inte vänta.

Dunderdumt.

Tillsammans gör vi Sverige till ett föregångsland.

Ge oss Sverige tillbaka!

Alla Sveriges skolor måste få MVG.

Unga ska ha jobb.

Kärnkraft för klimatets skull.

Svenska språket, en nyckel till integration.

Utan Mr.Miyagi ingen Daniel-San, inför lärlingsjobb för unga.

Mer respekt för äldre!

Bort med krånglet, anställ unga.

Håll ihop.

Vi kämpar mot kvinnoförtryck!

Kan du urskilja ditt parti?
Min enda kommentar är av det oslagbara vallöftet "Ett mänskligare Sverige". Göran Hägglund jämför sig med en hyena och går tydligen vinnande ur striden eftersom människan kan känna solidaritet och har lika värde även om man har olika förutsättningar. Snutte... Göran Hägglund har inte fördjupat sig i mänskligheten något vidare om han tycker hyenans jakt på savannen är den grymma motpolen till människans "goda" natur. När jag ser bilden på Göran och hyenan går min sympati märkligt nog till hyenan. Vad det beror på kan jag inte svara på, kanske är det min mänskliga instinkt. För så vitt jag vet, är människan sin egen största fiende. Men i valflosklernas upplopp är alla medel tillåtna. Hihi, i en parallell valkampanj skulle affischen kunna tolkas som ett försök till anti-djur politik. "För ett mänskligare Sverige" rymmer så mycket sprängstoff, så mycket självgodhet. Ut med djuren, människorna först! blir uppföljningen. Människodemokraterna är partiets namn. Om man upprepar orden tillräckligt många gånger tar de form som en idé, en tanke, en sanning. Man blir offer för "inception". Kom igen, ett mänskligare Sverige gynnar ju dig, du människa...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar